Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wewnątrzszkolne zasady oceniania

§ 43

Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania określają warunki oceniania, klasyfikowania oraz promowania uczniów w Zespole Szkół.

1. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:

1) określanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia i monitorowanie jego postępów,

2) systematyczne udzielanie uczniowi i jego rodzicom / prawnym opiekunom informacji zwrotnej o postępach lub trudnościach w nauce i zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia,

3) udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju i motywowanie go do dalszych postępów w nauce i zachowaniu,

4) udzielanie nauczycielom informacji o efektywności procesu nauczania , a tym samym umożliwienie imdoskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno – wychowawczej,

5) udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć.

2. Ocenianiu podlegają:

1) osiągnięcia edukacyjne ucznia,

2) zachowanie ucznia.
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach i realizowanych w szkole programów nauczania, uwzględniających tę podstawę.
Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w Statucie Szkoły.

3. Ogólne Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania:

1) oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców /prawnych opiekunów,

2) ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów ma charakter diagnostyczny/ bieżący i klasyfikacyjny/ śródroczny i roczny,

3) ocenianie zachowania ma charakter klasyfikacyjny/śródroczny i roczny. Uwzględnia w szczególności funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym oraz respektowanie przez niego zasad współżycia społecznego,

4) śródroczna ocena osiągnięć edukacyjnych i zachowania ma wpływ na ocenę roczną,

5) laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub finaliści olimpiad przedmiotowych otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną ocenę klasyfikacyjną,

6) uchylony

7) nauczyciele mają obowiązek przechowywać przez okres roku szkolnego wszelkie pisemne i rzeczowe dowody osiągnięć ucznia - z wyłączeniem tzw. „kartkówek”, które po ich sprawdzeniu i ocenie zwracają uczniowi,

8) na wniosek ucznia lub jego rodziców/prawnych opiekunów, sprawdzone i ocenione pisemne prace kontrolne oraz inna dokumentacja dotycząca oceniania ucznia jest udostępniana uczniowi lub jego rodzicom/prawnym opiekunom tylko na terenie szkołyz możliwością robienia kopii,

9) uczeń otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania, uzyskał roczne oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej,

10) Rada Pedagogiczna może jeden raz w ciągu etapu kształcenia promować do klasy programowo wyższej ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych zajęć edukacyjnych, pod warunkiem, że te zajęcia są, zgodnie ze szkolnym planem nauczania, realizowane w klasie programowo wyższej.

11) uczeń otrzymuje promocję z wyróżnieniemdo klasy programowo wyższej, jeżeli w wyniku klasyfikacji rocznej, uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania,

12) uchylony,

13) uczeń, który nie otrzymał promocji do klasy programowo wyższej, powtarza klasę,

14) uczeń nie może dwa razy powtarzać tej samej klasy.

4. Obowiązki nauczycieli i wychowawców dotyczące oceniania:

1. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego:

1) informują uczniów oraz ich rodziców/prawnych opiekunów o:

a) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania,

b) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych,

c) sposobach monitorowania pracy ucznia oraz konieczności przekazywania informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien się dalej uczyć,

2) uzgadniają z rodzicami/opiekunami prawnymi formę:

a) informowania o osiągniętych przez ucznia ocenach,

b) wglądu do ocenionych, pisemnych prac uczniów.

2. Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów oraz ich rodziców/prawnych opiekunów o:

1) warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania,

2) warunkach i trybie odwołania sięodwystawionej oceny klasyfikacyjnej z zachowania,

3) skutkach ustalenia uczniowi nagannej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania.

3. Nauczyciele i wychowawcy informują uczniów oraz ich rodziców/prawnych opiekunów o przewidywanych ocenach niedostatecznych z osiągnięć edukacyjnych i/lub nieklasyfikowaniu na 30 dni przed klasyfikacją śródroczną i roczną- w formie pisemnej lub poprzez odpowiednie wpisy w dzienniku elektronicznym(dotyczy rodziców/opiekunów posiadających dostęp do LIBRUS-a).

4. Nauczyciele i wychowawcy informują uczniówo przewidywanych wszystkich ocenach z osiągnięć edukacyjnych i zachowania 7 dni przed klasyfikacją śródroczną i roczną.

5. Szczegółowe zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych.

1) ocenianie bieżące poziomu i postępów osiągnięć edukacyjnych w zakresie opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności odbywa się na podstawie:

a) testów, sprawdzianów i innych prac, pisanych pod nadzorem nauczyciela,

b) wypowiedzi pisemnych, referatów, projektów itp., pisanych przez uczniów opracowywanych w czasie pozalekcyjnym,

c) wypowiedzi ustnych, będących odpowiedziami na pytania nauczyciela,

d) prac projektowych wykonywanych podczas zajęć edukacyjnych,

e) ćwiczeń wykonywanych w pracowniach i laboratoriach,

f) prac wykonywanych podczas zajęć praktycznych i praktyk zawodowych,

g) testów sprawności oraz umiejętności z wychowania fizycznego.

2) nauczyciele informują, z tygodniowym wyprzedzeniem, o planowanym sprawdzianie pisemnym.

3) może być przeprowadzony tylko jeden sprawdzian pisemny dziennie i nie więcej niż trzy w tygodniu. Nie dotyczy to tak zwanych „kartkówek”, które mogą być sprawdzianem z nabytych wiadomości i ukształtowanych umiejętności z co najwyżej trzech ostatnich lekcji.

4) testy i sprawdziany muszą być ocenione nie później niż po upływie 2 tygodni od daty ich napisania.

5) w okresie każdego półrocza nauczyciel powinien umożliwić uczniowi uzyskanie:

a) nie mniej niż 5 ocen bieżących, gdy tygodniowy plan zajęć edukacyjnych dla przedmiotu przewiduje 3 i więcej godzin,

b) nie mniej niż 3 oceny bieżące, gdy tygodniowy plan zajęć edukacyjnych dla przedmiotu przewiduje 1 lub 2 godziny.

6) ocena klasyfikacyjna osiągnięć edukacyjnych śródroczna i roczna nie musi być średnią ocen bieżących. Przy jej wystawieniu uwzględniane są także kreatywność, pracowitość i aktywność ucznia oraz jego osiągnięcia w konkursach i olimpiadach przedmiotowych.

7) ocenianie bieżące, klasyfikacyjne śródroczne i roczne odbywa się według poniższej skali ocen szkolnych, zapisywanych także w postaci cyfry:

celujący 6

bardzo dobry 5

dobry 4

dostateczny 3

dopuszczający 2

niedostateczny 1

8) Ustala się następujące, ogólne kryteria ocen szkolnych:

a) celujący - otrzymuje uczeń, który:

posiadł wiedzę i umiejętności w zakresie wykraczającym poza podstawę programową, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia, spełnia wszystkie kryteria określone w przedmiotowych zasadach oceniania dla stopnia „bardzo dobry”

oraz

osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych i innych, kwalifikując się do finałów na szczeblu wojewódzkim (regionalnym) albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia,

b) bardzo dobry - otrzymuje uczeń, który:

opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określonych dla tejoceny

w przedmiotowych zasadach oceniania

oraz

sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów

w nowych sytuacjach,

c) dobry - otrzymuje uczeń, który:

opanował wiadomości i umiejętności w zakresie określonym dla tej oceny

w przedmiotowych zasadach oceniania

oraz

poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje (wykonuje) samodzielnie typowe zadania teoretyczne lub praktyczne,

d) dostateczny - otrzymuje uczeń, który:

opanował wiadomości i umiejętności w zakresie określonym dla tej oceny

w przedmiotowych zasadach oceniania

oraz

rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne lub praktyczne

o średnim stopniu trudności,

f) dopuszczający - otrzymuje uczeń, który:

opanował wiadomości i umiejętności w zakresie określonym dla tej oceny

w przedmiotowych zasadach oceniania

oraz

rozwiązuje (wykonuje) zadania teoretyczne i praktyczne typowe o niewielkim stopniu trudności,

g) niedostateczny - otrzymuje uczeń, który:

nie opanował wiadomości i umiejętności w zakresie określonym dla oceny dopuszczającej w przedmiotowych zasadach oceniania, a braki

w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają mu dalsze zdobywanie wiedzy z tego przedmiotu

oraz

nie jest w stanie rozwiązać (wykonać) zadań o elementarnymstopniu trudności.

Przy zapisie ocen z zajęć edukacyjnych w ramach klasyfikacji rocznej nie stosuje się skrótów ani symboli cyfrowych w dzienniku, arkuszu ocen i na świadectwie.

9) W przypadku oceniania bieżącego i klasyfikacyjnego śródrocznego dopuszcza się możliwość poszerzenia skali stopni szkolnych o stopnie zapisywane także

w postaci skrótu i cyfry:

a) dobry plus db + 4,5 otrzymuje uczeń, który posiadł wiedzę i umiejętności w zakresie wykraczającym poza kryteria na stopień „dobry”, lecz nie spełnia kryteriów na stopień „bardzo dobry”,

b) dostateczny plus dst + 3,5 otrzymuje uczeń, który posiadł wiedzę i umiejętności w zakresie wykraczającym poza kryteria na stopień „dostateczny”, lecz nie spełnia kryteriów na stopień „dobry”,

c) dopuszczający plus dop + 2,5 otrzymuje uczeń, który posiadł wiedzę i umiejętności w zakresie wykraczającym poza kryteria na stopień „dopuszczający”, lecz nie spełnia kryteriów na stopień „dostateczny”.

10) szczegółowe kryteria ocen oraz wymagania edukacyjne z poszczególnych przedmiotów opracowują nauczyciele tych przedmiotów,

11) w przypadku, gdy uczeńalbo jego rodzice/prawni opiekunowie przedłożyli pisemną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej – nauczyciel jest zobowiązany do dostosowania wymagań edukacyjnych, zawartych w przedmiotowych zasadach oceniania,

do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,

12) przy ustalaniu ocen z praktyki zawodowej i praktycznej nauki zawoduszczegółowekryteria ustala nauczyciel prowadzący te zajęcia, w oparciu

o zasady zawarte w kontrakcie, każdorazowo zawieranym między nim

a określoną grupą uczniów. Kontrakt ten nie musi mieć formy pisemnej.

6. Szczegółowe zasady oceniania zachowania:

1) ocenę zachowania ucznia ustala wychowawca klasy, konsultując się wcześniej z nauczycielami prowadzącymi z uczniem zajęcia edukacyjne,

2) przy ustalaniu ocenyz zachowania wychowawca klasy powinien uwzględnić wywiązywanie się ucznia z obowiązków szkolnych, a w szczególności:

a) systematyczne i czynne uczestnictwo w zajęciach lekcyjnych,

b) dbałość o kulturę języka,

c) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,

d) dbałość o honor i tradycje szkoły oraz szacunek dla symboli narodowych,

e) właściwą postawę wobec innych uczniów i wszystkich pracowników szkoły,

f) godne,właściwe zachowanie w miejscach publicznych oraz podczas imprez szkolnych i pozaszkolnych,

g) aktywność społeczną ucznia,

h) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej.

3) Zachowanie ucznia oceniane jest w ramach klasyfikacji śródrocznej i rocznej według skali:

wzorowe

bardzo dobre

dobre

poprawne

nieodpowiednie

naganne

Przy zapisie w dzienniku elektronicznym, arkuszu ocen i na świadectwie nie stosuje się skrótów ani symboli cyfrowych.

4) ocena klasyfikacyjnaz zachowania nie ma wpływu na oceny klasyfikacyjne
z zajęć edukacyjnych.

5) Szczegółowe kryteria oceny zachowania:

Zachowanie WZOROWE - to ocena ucznia, który spełnił wszystkie kryteria na ocenę bardzo dobrą, a ponadto spełnił przynajmniej jeden z poniższych warunków:

a) za swą postawę i osiągnięcia został nagrodzony: listem pochwalnym Dyrektora Zespołu Szkół do rodziców,nagrodą rzeczową lub wyróżnieniem wychowawcy klasy,

b) spełnia kryteria uprawniające do otrzymania stypendium Prezesa Rady Ministrów,

c) wyróżnia się samodzielnością, odpowiedzialnością i aktywnością społeczną lub działaniami na rzecz środowiska szkolnego.

Zachowanie BARDZO DOBRE - to ocena ucznia, który:

a) systematyczne i rzetelnie uczestniczy w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych

lub

b) spełnia kryteria uprawniające do otrzymania świadectwa z wyróżnieniem

za osiągnięcia w nauce

oraz

c) wyróżnia się wysoką kulturą osobistą i kulturą języka, właściwą postawą wobec rówieśników i wszystkich pracowników szkoły, dbałością o honor i tradycje szkoły,

d) jest koleżeński, życzliwy, chętnie pomaga innym, cieszy się szacunkiem środowiska szkolnego,

e) sumiennie wywiązuje się z pełnionych funkcji samorządowych,

f) wywiera pozytywny wpływ na postawę i zachowanie pozostałych uczniów.

Zachowanie DOBRE - to ocena ucznia, który:

a) jest pracowity, sumienny i systematyczny, przez co wytrwale dąży do osiągania jak najlepszych wyników w nauce na miarę swoich możliwości,

b) dba o kulturę języka i osobistą oraz o honor i tradycje Zespołu Szkół,

c) jest koleżeński, cieszy się sympatią środowiska szkolnego,

d) prezentuje właściwą postawą wobec rówieśników i wszystkich pracowników szkoły,

e) dba o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz rówieśników,

f) aktywnie uczestniczy w życiu szkoły.

Zachowanie POPRAWNE - to ocena ucznia, który:

a) uczestniczy w zajęciach edukacyjnych,

b) stara się dbać o kulturę osobistą i kulturę słowa, prawidłowo reaguje na zwróconą w tym zakresie uwagę,

c) prezentuje poprawną postawę wobec rówieśników i wszystkich pracowników szkoły,

d) otrzymał ustne upomnienie wychowawcy klasy za frekwencję, zgodnie z § 59 Statutu,

e) złamał nie więcej niż 2 zakazy zawarte w § 58 Statutu Zespołu Szkół, z wyłączeniem ust. 2,5, 6,7.

Zachowanie NIEODPOWIEDNIE - to ocena ucznia, który:

a)niesystematycznie uczestniczy w zajęciach szkolnych,

b) przejawia lekceważący stosunek do nauki,

c)przejawia niską kulturę osobistą,

d)prezentuje niewłaściwą postawę wobec innych uczniówi wszystkich pracowników szkoły,

e)otrzymał naganę wychowawcy klasy za frekwencję, zgodnie z § 59 Statutu,

f)złamał więcej niż 2 zakazy zawarte w § 58 Statutu Zespołu Szkół z wyłączeniem ust. 2,5, 6,7.

Zachowanie NAGANNE – to ocena ucznia, który

a)otrzymał naganę dyrektora za frekwencję, zgodnie z § 59 Statutu,

oraz/lub

b)w dalszym ciągu nie realizuje obowiązku nauki,

c)otrzymał naganę dyrektora za zachowanie,

d)złamał którykolwiek z zakazów zawartych w ust. 2,5, 6,7 § 58 Statutu,

6) ocena z zachowania na świadectwie ukończenia szkoły może być podwyższona i ustalona z pominięciem szczegółowych kryteriów, przy uwzględnieniu postawy ucznia prezentowanej w całym okresie kształcenia.

7. Tryb i terminy egzaminów klasyfikacyjnych.

1) Klasyfikacja w Zespole Szkół:

Podmiot udostępniający informację:
Zespół Szkół Budowlano-Technicznych im.dr.Stefana Kopcińskiego w Łodzi
odpowiada: Elżbieta Kuskowska
data: 14-03-2018
wytworzył: Elżbieta Kuskowska
data: 14-03-2018
data: 14-03-2018
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 14-03-2018 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 226